DEEL 3 MGA AM "DE OPBOUW"

Gepubliceerd op 31 januari 2022 om 14:35

Aan de achterkant zijn hoekprofielen aan beide zijden boven op het originele chassis geplaatst hierop wordt straks de vlakke aluminium koffervloer met schroeven bevestigd.

De aluminium koffervloer krijgt in het midden een verdieping voor het reserve wiel, dit zal straks half verzonken in de vloerworden opgeborgen, de bak voor het reserve wiel kan niet dieper omdat hier onder de standaard brandstoftank zit en er ruimte nodig is voor het op en neer veren van de cardan en de schokbreker armen tijdens het rijden.

 

De koffervloer is ook voorzien van twee deksels, deze geven straks toegang tot de accu en een extra afsluitbaar opberg vak.

De twee kleine verhogingen in de koffervloer maken plaatsvoor de schokbreker armen die tijdens het rijden op en af bewegen (de buis met haar vier pijpen die op de koffervloer licht is het achterste uitlaatstuk dat straks aan de achterkant als uitlaat in het midden uit de onderkant van de carrosserie gaat steken!)

Aan de voorkant van de koffervloer zijn twee rondingengemaakt die de rugleuning van de stoelen iets meer ruimte geven bij het naar achteren verzetten, de geplaatste stoel is enkel als voorbeeld gemonteerd voor het bepalen van de zithoogte en hoofdruimte.

De houten vloer onder de stoelen is op maat gemaakt met watervaste multiplex.

Op de vloer is een aluminium kap over de versnellingsbakgeplaatst en een tweede deel voor over de cardanas.

De aluminium platen onder bij de pedalen en ook die van het schutbord zijn stuk voor stuk op maat gemaakt en worden met boutjes bevestigt voor een makkelijke de en montage.

Het dashboard is ook van de 15 mm buis samengesteld en iszo geconstrueerd dat het compleet in een stuk makkelijk uit de auto gedemonteerd kan worden, het zit met twee 8 mm bouten aan iedere kant op de A zuil vastgeschroefd.

In het dashboard is een aluminium paneel gemonteerd waar in de meters en de klokken komen, dit paneel zal straks nog met wortelnotenhout worden bekleed, de rest van het dashboard wordt eerst met aluminium plaat overtrokken en daarna met leer bekleed.

Aan de voorkant is ook de neus weer verder afgewerkt de rondingen van de koplampen zitten op hun plaats.

De grille is een vrij groot rechthoekig gat waarin later nog de rvs-grille wordt geplaatst.

Om het geheel goed door te kunnen lassen en te verven is het complete frame weer van het chassis gedemonteerd.

Aan de voor en achterzijde van het chassis zijn de aangepaste steunen voor de bumpers geplaatst (er komt straks aan de voor en de achterzijde op iedere hoek een smalle rvs-bumper)

In de neus is het motorkap raamwerk gemonteerd met zijn scharnieren en een dubbele sluiting.

De achterkant krijgt een kofferklep met aan de bovenkant twee scharnieren en sluiting.

Het zijn speciale scharnieren die tijdens het openen een bepaalde beweging maken, dit om te voorkomen dat de sponning in het midden door zijn ronding tijdens het openen niet raakt.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

The President
8 maanden geleden

Het is een voorrecht te vertoeven in zo een mooi vrienden gezelschap , die zulke mooie dingen creëren, reparaties uitvoeren en al hun activiteiten delen met de groep , het lezen geeft toegang tot deze zeldzame groep waarvoor bij voorbaat dank 🙏🏻 Herman