DEEL 4 MGA AM “HET EERSTE PLAATWERK EN DE DEUREN"

Gepubliceerd op 2 februari 2022 om 18:55

Nu het bekleden van het complete schutbord met de aluminium platen klaar is, zijn alle delen weer
gedemonteerd en met kleurloze primer en kleurloze 2k lak afgelakt.

twintig losse plaat delen zijn allemaal van mijn AM-stempeltje voorzien

Na het drogen kan alles weer gemonteerd worden maar nu met afdichtrubbers voor een goede water- en luchtdichte afdichting, zo kunnen er geen gassen of reuk vanuit de motorruimte het interieur binnendringen, om straks ook de motorwarmte zoveel mogelijk uit het interieur te weren, zal op een later tijdstip het gehele schutbord en de versnellingsbak en cardantunnel met een geschikt, brandvrij, isolatiemateriaal worden ingepakt

Voor de handrem is een andere plaats gezocht, op de standaard plaats tussen tunnel en stoel is te weinig ruimte, hij zit nu op de linker A stijl bij de deurscharnieren, de handrem kabel loopt straks langs de binnen dorpel naar de achterwielen.

Draairamen in de deuren zijn natuurlijk makkelijk van plexiglas te maken het is mooi te zagen en kan vrij makkelijk gebogen worden, maar heeft een groot nadeel! plexiglas is lang niet zo krasbestand als glas, dus moest ik passende glas ruiten voor de beide deuren hebben, ben bij verschillende autoslopers met een stuk karton als maat naar passende ruiten gaan zoeken, het moest wel een constructie zijn zonder raamlijst als de ruit naar beneden is gedraaid, en…. Wie zoekt die vindt!

Het werden de deurramen van een Fiat Punto cabrio, ze kwamen vrij goed overeen met de maten en mijn idee, ik kocht de twee complete deuren heb ze uitgebouwd en mee naar huis genomen.  

De deuren zijn geheel gestript, en de ruiten zijn toen compleet met de draaimechaniek passend gemaakt in de deuren van de MG AM, het ging gepaard met veel denkwerk want er kwamen verschillende problemen tevoorschijn die natuurlijk eerst goed moesten worden opgelost.

Voor de eerste deur zijn bijna 2 volle weken aan denk en doe werk gaan zitten om alles mooi in te passen en goed werkend te monteren, maar bij de tweede deur ging alles iets sneller omdat nu enkel de veranderingen en aanpassingen van de eerste deur gekopieerd konden worden en zo het meeste denkwerk natuurlijk al was gedaan.

Wordt vervolgd....


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

The ptedident
8 maanden geleden

Ongelooflijk , Bugatti , Collin Chapman, Huub van Doorne en onze vriend Frans Feyts 🤷🏻